Spoznajte tematske domene!

Ste vedeli, da domene lahko razvrstimo v tri različne skupine? Poznamo splošne ali generične, državne ali nacionalne ter tematske domene. Največkrat registrirano vrhnjo domeno uvrščamo med generične domene. Ste že uganili, za katero gre? Seveda, gre za končnico .com, ki je primerna za vse vrste spletnih strani in za prav vse jezike. V to skupino uvrščamo tudi .net, .org, .info, .biz in podobne.

Zagotovo bi znali našteti tudi pet nacionalnih domen. Ste jih našli? Brez najmanjšega dvoma ste se spomnili slovenske domene .si, poznate pa tudi .de, .hr, .it, .at, .au, .us, .fr, .eu, .es in verjetno še kakšno drugo. Nacionalno domeno je smiselno registrirati takrat, ko s spletno stranjo ciljate na prebivalce točno določene države (oziroma več držav, če gre za domeno, kot je denimo .eu).

tematske domene

Kaj pa tematske domene? Tukaj pa se vam je morda zataknilo. Te so manj poznane, saj so se pojavile mnogo kasneje – prve izmed njih v začetku leta 2014, danes pa jih obstaja že več sto. Veliko zanimivega o njih ter ostalih skupinah domen si lahko preberete na Mojadomena.si, kjer boste deležni tudi številnih nasvetov glede registracije domene. Zdaj pa spoznajte tematske domene!

Torej, naj vam za začetek naštejemo nekaj tematskih domen, da boste vedeli, o čem danes sploh pišemo. To so denimo .blog, .click, .business, .ninja, .gallery, .football, .help, .agency, .reviews, .fashion, .cooking, .yoga, .coffee, .recipes, .taxi, .pizza, .dog, .bar, .jobs, … Našteli smo le delček zares obsežne zbirke končnic, ki same po sebi nakazujejo na tematiko spletne strani – zato jih tudi označujemo z izrazom tematske domene.

Ste med prebiranjem končnic dobili idejo, katero domeno bi lahko registrirali za vaš naslednji spletni projekt? Čeprav na tematske domene v iskalniku Google naletimo le redko, pa to ne pomeni, da se vaša nova spletna stran ne bi mogla uvršati na visoke pozicije. Spletni mojstri, prav tako pa tudi sam Google, trdijo, da novejše končnice obravnavajo povsem enako kot druge, torej kot generične in nacionalne končnice. Razlog za to, da jih v iskalniku ne srečamo pogosto, tiči v njihovi relativni »mladosti«, saj je starost domene eden izmed pomembnejših dejavnikov pozicioniranja spletne strani v iskalniku. Poleg tega je število registriranih tematskih domen v primerjavi z ostalima skupinama mnogo manjše.

To pa je dobra novica! Če ste že kdaj registrirali domeno, na primer .com, potem zagotovo veste, da je izjemno težko poiskati dobro prosto domeno. Praktično vse so že zdavnaj registrirane, kar pa ne velja za tematske domene. Teh je na voljo mnogo več in z malo domišljije boste lahko hitro našli prosto domeno, katere ime bo naravnost odlično. Najbolje bo, da obiščete spletno stran registrarja, ki nudi tematske domene (npr. NEOSERV.si), in s pomočjo preverjalnika preverite, katere domene so trenutno še vedno na voljo.

Kot boste videli, so cene tematskih domen zelo različne. Nekatere izmed njih so celo cenejše od generičnih in nacionalnih, spet druge pa so precej dražje. Ne pozabite, da si z odlično domeno lahko mnogo hitreje pridobite prepoznavnost, zato bo tudi nekoliko višja investicija morda povsem na mestu. Ste našli tematsko domeno, ki bi bila za vašo spletno stran kot nalašč? Nikar se ne obotavljajte z registracijo, da je kdo ne registrira pred vami.